دوش حمام رو نگاه کن.آب از بالا سرت میاد ولی 

اینکه اصلا آب بازشه یا نه،کم باشه یا زیاد

سرد باشه یا گرم،به تو مربوط میشه که کدوم شیرو بچرخونی

کم بچرخونی یا زیاد

اصلا بچرخونی یا نه!

همه به خودت ربط داره.


مثالو زدم که بگم ماجرای "رزق و روزی" یک چنین ماجراییه


رزق ما تو آسمونه،اون بالا

به همین خاطر قرآن میگه :

"فی السماء رزقکم"


ولی اینکه فرو بباره یا نه

ویا کم بباره یا زیاد به سعی و تلاش ما بستگی داره.


" لیس للانسان الا ما سعی"


فرمود اگر کسی رزقش کمه ،انفاق کنه .

 میگیم دست خودم خالیه

 اما خدا میگه از همونی که داری ببخش تا برات زیادش کنم.

چه حساب کتاب قشنگی داره خدا.

همه چیش بوی محبت می ده


میگه غمگینی ؟ دلی رو شاد کن

خسته ای ؟ دست افتاده ای رو بگیر

نگاه نکن کم داری ، ببخش 

من برات زیادش می کنم.

درستش می کنم

باور کنیم خدا رو


دیدید وقتی حال کسی را خوب 

می کنیم،دل کسی رو شاد میکنیم

 تا چند وقت خودمون شارژیم؟

 کل قصه ی زندگی همینه

همش بده بستون محبته.


اگه تو این داد و ستد شرکت نکنی و بلدش نباشی

 پس  زندگی  نمی کنی

همین