سید محسن حسینی‌ مقدم گفت : کمبود نیروی انسانی همواره دغدغه‌ اصلی مجموعه آموزش و پرورش بوده و برای ورود نیروهای جدید پیش‌ بینی صورت گرفته است.


حسینی مقدم یکی از راهکارهای مدیریت کمبود نیروهای انسانی را استفاده از ظرفیت حق‌ التدریس ، نیروهای بازنشسته و شاغلان دانست و گفت : توجه به اینکه قانون مدیریت کشوری میزان استفاده از بازنشستگان را محدود کرده ، اداره آموزش و پرورش به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت بازنشستگان و افزایش ساعات کاری است.
از راهکارهای تدوین شده در خصوص تامین تجهیزات ، استفاده از ردیف اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای است که در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان به این امر تخصیص داده شد و این اعتبار  در سال جاری ، ۳۷.۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
حسینی مقدم تصریح کرد : رشته‌های مکاترونیک ، فتوگرافیگ ، حمل و نقل ، معماری داخلی و تولید برنامه‌های تلویزیونی از جمله رشته‌های جدید است که به مجموعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای اضافه شده است .
مدیرکل دفتر آموزش ‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش استفاده از ۲ درصد از درآمد حاصل از فروش گاز و استفاده از ظرفیت استان‌ها و خیرین را از دیگر عوامل موثر برای تامین تجهیزات هنرستان‌ها عنوان کرد.
همچنین  خاطرنشان کرد : در حال حاضر۴۱ رشته در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و حدود ۱۶۰ رشته در هنرستان‌های کار و دانش تحت عنوان رشته‌های مهارتی در حال تدریس است .